Sidevisninger

mandag den 26. september 2011

Ungdom


Når jeg går rundt i byen og kigger på alle mennesker, bliver jeg tit overrasket.

Jeg ser tit at piger i alderen 12-16, tager alt for meget make-up på, drikker, ryger, og har sex, og det er helt forkert i mange situationer, jeg tror virkelig at de unge piger tit bliver presset ud i sex, for så tror de at får lidt mere respekt, men det der sker er lige modsat. For verden ligger sådan, hvis en fyr har sex med flere end 4-5 piger på en aften er han sej, men hvis en pige kysser med flere fyrer på en aften er hun billig, men jeg forstår ikke sammenhængen i det? Hvem har bestemt det skal være sådan? Efter min mening er der intet hold i det! Jeg har tit oplevet at mange fyrer råber 'billige luder' til en pige, men hvorfor? Hvor ved han fra om hun tager penge for sex? Jeg tvivler på at han har været i seng med hende hvor hun har taget penge for det, eller i det hele taget har haft sec før. Men det at pigerne går med for meget make-up pg i nedringet tøj, sender tit forkerte signaler. I dag kan en pige på 15 år ligne en på 18-21 år. Ikke fordi hun nødvendigvis har meget make-up på men fordi man i dag kan se ældre ud end man egentlig er.Men for at vænne tilbage til det med sproget, oplever man jo tit at folk siger utrolig grimme ting til hinanden, og for det meste giver det slet ingen mening, men hvorfor gør de det? Fordi at det er sejt og for at få drengenes respekt? Eller bare fordi at det er blevet normalt i dag og kalde hinanden det ene og det andet? Jeg er selv en fyr og jeg har aldrig kaldt en pige skældsord, uanset hvor sur jeg er på vedkommende, så løser skældsordene ikke problemet? Tvært i mod gøre det blot det hele meget værre.

Jeg oplever også tit at fyrer begynder slagsmål og de kan lide at fører sig frem, og det værste er at de tror de får respekt for det, men gør de virkelig det? De får hvert fald ikke min. Jeg har ingen i min omgangskreds der er sådan, og hvis der er det er jeg den som stopper slagsmålet, for jeg kan ikke se hvad meneingen er i vold. Jeg vil give respekt til dem som opfører sig ordentlig og tør stoppe et slagsmål. Jeg får tit af vide når jeg er i byen og jeg gør noget for at hjælpe andre (selv hvis ikke jeg kender dem) at jeg er svag, fordi jeg ikke tør at slås. Det er ikke fordi jeg ikke tør men jeg kan ikke se meningen i det. Men hvis folk bliver ved og ved og ved med at slås, så får de jo intet andet ud af det, andet et et dårligt ry og evt. bortvisning fra diskoteket.

Og stoffer, det er nærmest blevet 'normalt' og hverdag hos de unge (og vi taler unge fra 12 år og opefter). Selvom stoffer er forbudt er det jo let at skaffe, men hvad er det der gør at man prøver det første gang? Jeg tror tit at det er gruppepres og man ikke vil holdes udenfor. Men det er også tit hvis man har det svært og man lever i det forkerte miljø med den forkerte omgangskreds. Der er mange som siger til sig selv at der sker vel ikke noget ved at prøve det bare en gang, men tit bliver det ikke bare til en gang... og ingen tager seriøst af man faktisk kan dø af det første gang. Jeg vil gerne indrømme at der jeg selv havde det svært overvejede jeg kort at gå med strømmen og sige ja, men så kom jeg til mig selv igen og lod heldigvis være. Jeg har mistet en af mine bedstevenner som desværre kom ud i det forkerte miljø og tog stoffer mere eller mindre hver dag. Han døde for kort tid siden da han tog tilløb og sprang ud fra 3 sal. da han var påvirket af stoffer. Jeg har det svært uden ham og jeg savner ham hver dag. Jeg mistede også en pige for længe siden, som havde været på stoffer i mange år og lånte penge af alle til sidst. En dag der jeg gik tur med hende var hun så påvirket at hun gik ud foran en bil. Så jeg fraråder alle unge at tage stoffer.

Men kan det virkelig passe at stoffer, vold, druk, og sex, bare skal være en del af vores hverdag? Hvis det stod til mig skulle unge under 16 år ikke gå ude i gaderne eller prøve at drikke alkohol. Ingen skulle tage stoffer og og folk skulle tænke sig mere om hvad de lukkede ud af munden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar